Brug af sociale medier eksploderer. Det kræver nye metoder af journalister for hurtigt at finde det, du skal bruge.
![Sociale medier spiller øget rolle i journalistisk research Sociale medier spiller øget rolle i journalistisk research. Foto: Nils Mulvad.](http://farm5.static.flickr.com/4101/4950841794_f54c63017c.jpg)
Sociale medier spiller øget rolle i journalistisk research. Foto: Nils Mulvad.
Kaas & Mulvad har udarbejdet en række søgeråd i sociale medier ud fra, hvad der er muligt at finde i dag, og hvordan det passer ind i en travl journalistisk hverdag.
Vi har lavet særlige huskesedler til Twitter, Facebook, Flickr, YouTube og LinkedIn – hver er specielt beregnet til journalisters brug i forbindelse med research.
Har du yderligere tip eller erfaringer, så lad os endelig høre.
Se huskesedlerne om journalistisk research:
Facebook
Flickr
Twittertips
LinkedIn
Youtube
På Wikipedia er der også gratis billeder.
![Skarpe muligheder for at finde oplysninger i Facebook og Twitter. Foto: Nils Mulvad. Sociale medier spiller øget rolle i journalistisk research. Foto: Nils Mulvad.](http://farm5.static.flickr.com/4114/4950249365_96f27627a6.jpg)
Skarpe muligheder for at finde oplysninger i Facebook og Twitter. Foto: Nils Mulvad.
Tak for nogle gode huskelister.
Der er desværre et tre små fejl:
Punktet “Fansider” på Facebook-huskesedlen indeholder info om Twitter.
Links til huskesedlerne for LinkedIn og YouTube giver 404.
Tak for oplysningen. Nu er det rettet.