Sæt dagsordenen med sociale medier – marts ’17

Kurset ledes af Nadia Nikolajeva (tv..), digital chef på TV MIDTVEST, samt Katrine Villarreal Villumsen, der rådgiver om digitalt indhold, sociale medier og kommunikation.

Kurset ledes af Nadia Nikolajeva (tv..), digital chef på TV MIDTVEST, samt Katrine Villarreal Villumsen, der rådgiver om digitalt indhold, sociale medier og kommunikation.

Der er ikke flere pladser på kurset, som foregår 22.-23. marts i København.

Hver dag bruger 62 procent af alle danskere Facebook. Hvorfor ikke klæde dig selv på til at lytte og deltage som journalist i det, der foregår på sociale medier?

Arbejdet med sociale medier i det redaktionelle er en grundlæggende ny arbejdsmetode for journalister.
Tidligere arbejdede vi ved at indsamle oplysninger, skrive artikler eller producere indhold til en avis eller anden platform.

Nu kan vi finde inspiration på sociale medier, indsamle viden her, skrive artikler og andre enheder til flere platforme, designe specielle vinkler til sociale medier, dele det journalistiske indhold, holde øje med læsernes reaktion i kommentarfeltet og ikke mindst finde ny inspiration på de sociale medier.

Kurset handler om de muligheder, sociale medier giver din journalistik, hvad enten du ønsker at nå et endnu bredere publikum, skabe større dialog med dine brugere eller sætte dagsordenen med de historier, du finder via de sociale medier.

Det kan du efter kurset

  • Bruge Facebook, Twitter, Tweetdeck, Whale og andre sociale værktøjer til journalistisk brug.
  • Lægge en social medie-plan for din historie eller din medievirksomhed, så din historie kommer bredt ud og sætter dagsordenen via sociale medier.
  • Navigere mellem de mange muligheder i de sociale mediers værktøjskasse.
  • Holde dig opdateret på området, så din viden om sociale medier forbliver skarp og aktuel.

På kurset lærer du

  • Hvilke journalistiske historier og formater, der gør sig særligt godt på de sociale medier. Du lærer at lægge en særlig social medie-plan for din historie og dit indhold, så det når så mange af dine læsere/lyttere/seere som muligt – og de læsere, du vil ramme.
  • Hvordan du som journalist kan spotte nye historier via sociale medier, bl.a. hvordan du kan bruge Facebook, Twitter og Snapchat til at finde kilder og cases, og hvordan du vender en fælles trend-historie til en egenhistorie.
  • Hvorfor kontrakten mellem dig som journalist og dine brugere stadig er vigtig på sociale medier.
  • Hvordan du kan bruge de sociale medier og opbygge et community til at videreudvikle historier og finde nye unikke vinkler.
  • At navigere mellem fagtermer som Facebook-algoritmen, reach og trending. Og hvordan du bruger dem som journalist eller medie-repræsentant.

Undervisningsform: Kurset er en blanding af oplæg, diskussion og praktiske øvelser.

Forudsætninger: Du skal medbringe din egen computer eller tablet, der kan tilgå diverse sociale medier. Opret gerne både Twitter- og Facebook konti inden kurset.
Du skal som minimum have et basalt kendskab til Facebook og Twitter.

Kursusleder: Nadia Nikolajeva og Katrine Villarreal Villumsen
Varighed: 2 dage
Sted: København.
Tidspunkt: 22. – 23. marts 2017
Pris: 5990 kr.

(Prisen omfatter undervisning, undervisningsmaterialer og frokost, kaffe, te og vand i løbet af kurset. Prisen er ex. moms.)

Mere om kursuslederne

Kursuslederne Nadia Nikolajeva og Katrine Villarreal Villumsen deler på kurset ud af egne erfaringer, ideer og værktøjer, som kan være med til at opgradere din journalistik ved hjælp af sociale medier. Begge journalister har delt deres viden om sociale medier på blandt andet Social Media Week, i Fagbladet Journalisten, i Mennesker og Medier m.m. Læs mere via links ovenfor.

Se kurset hos Mediernes Efteruddannelse

Er din arbejdsplads ikke medlem af PU, kan du tilmelde dig ved at sende os en mail.

Din tilmelding er bindende, når du har modtaget besked om, at du er optaget, men selvfølgelig kan du komme i en situation, hvor du må melde fra. Hvis det sker mere end fire uger før kursets start, koster det en administrationsafgift på kr. 1000. Ved afbud mindre end fire uger før forløbets start opkræver vi – uanset grunden – den fulde pris.

Hvis du har tilmeldt dig privat – dvs. at du selv og ikke din arbejdsplads skal betale – har du dog 14 dages fortrydelsesret, jf. Forbrugeraftaleloven. Herefter er din tilmelding bindende.