Kom ud over rampen – på Facebook

Kurset foregår 1. og 2. februar 2018 i København.

64% af danskerne benytter Facebook hver dag. Hvordan kan du sørge for, at dit indhold kommer ud over rampen og ikke drukner i mængden? Hvordan kan dit indhold hjælpe med at nå virksomhedens mål? Og hvordan foregår det praktiske arbejde med platformen?

Få svarene på vores todages kursus, der ledes af Mie Falkenstrøm og Lars Østergaard – to dygtige og erfarne praktikere, der kender udfordringerne og mulighederne fra hverdagens opgaver.

Kurset er især rettet mod dig, der er relativt ny i et SoMe-job, eller dig, som overvejer at gå den vej. Kurset vil give dig viden, sikkerhed og et rygstød, så du fremover vil opleve dine aktiviteter på Facebook som mere målrettede og mindre tilfældige.

Kursets indhold i overskrifter:

Facebook

– Kort om Facebook
Hvad er Facebook for en størrelse? Kort introduktion til platformen for at give en forståelse for hvad vi arbejder med.
– Lær at navigere i fagtermerne: Algoritmen, reach, engagement
Hvilke termer arbejder vi med på Facebook? Og hvad betyder de egentlig?
– Opslagstyper
Hvilke typer af opslag kan man lave på Facebook? Og hvornår skal vi bruge de forskellige typer til at formidle?
– Status på platformen
Opdatering på nyeste tilføjelser og informationer om platformen.
Det gode indhold
– Gennemgang af jeres indhold
Hver deltager medbringer et stykke indhold, de synes er godt: Et stykke fra virksomhedens egen side, og et stykke fra en hvilken som helst anden side.
– Formål med tilstedeværelse
En diskussion om hvad formålet er med jeres tilstedeværelse på Facebook. Hvad vil i egentlig have ud af det?
– Hvad er jeres historie? – og hvad beder vi brugeren om?
Lær at gennemtænke indholdet inden i former det. Her snakker vi også om hvordan forskellige typer af indhold, kan have forskellige formål.
– Målgruppe
Hvilken målgruppe har i? Og hvordan påvirker det indholdet?
– Eksempler – hvad virker? Og virker ikke?
En session baseret på eksempler, så vi kan omdanne teori til praksis.
– Sådan gør du // Konkrete råd
Helt konkrete råd til hvordan du tager det videre fra i dag.
– De faglige argumenter
Hvordan kan jeg argumentere over for mine kolleger, at det konkrete stykke indhold er valgt, og at det er opbygget på den valgte måde?

Indholdsplanen

– Fra ide til evaluering
– Indhold
Hvilke interessenter spiller en rolle i udformningen af indholdet? Hvordan flyder det mellem de forskellige personer og teams?
– Arbejdsgang (Personer/proces)
Hvordan opstiller i arbejdsgangen og kulturen i teamet omkring arbejdet med indhold?
– Sådan kan det se ud (Praktisk)
Hvordan ser en indholdsplan ud? Og hvordan arbejdes der i den?
Når indholdet lever
– Kommentarfeltet / Monitorering
Hvad kan vi bruge kommentarfeltet til? Og hvordan monitorerer vi det?
Evaluering
– KPI’er
Hver deltager bedes orientere sig om, hvad virksomhedens og afdelingens mål er
forud for kurset. Hvad er virksomhedens mål? Hvad er afdelingens mål? Hvordan
kan tilstedeværelsen på sociale medier understøtte dette?
– Succeskriterier
Hvad er succeskriterierne for mit indhold? Hvordan vurderer jeg, hvordan indholdet
har performet?

SoMe værktøjskassen
Udlevere konkret værkstøjskasse med værktøjer til, hvad deltagerne kan gøre
allerede i morgen. Indeholder blandt andet Canva, Komfo free analytics, Business
manager, Insights

Hold dig opdateret
Links til medier, hvor du kan holde dig opdateret på de seneste ændringer

Lars Østergaard og Mie Falkenstrøm hjælper dig til at lave indhold, der understøtter virksomhedens mål. Foto: Niels Jørgensen.

 

Efter kurset vil du bl.a.:

  • Være opdateret på Facebooks muligheder og fagtermer
  • Kende forudsætningerne for godt indhold
  • Kunne argumentere for din indholdsstrategi
  • Vide hvordan du opsætter en arbejdsgang for indholdsproduktionen
  • Have indsigt i hvordan du målretter indholdet til dit community
  • Være i stand til at definere succeskriterier for dit indhold

Hvem er dette kursus for?
– Dig, der arbejder med sociale medier i en virksomhed eller organisation, men mangler at tage et skridt op ad stigen.
– Dig, der gerne vil sparke gang i de sociale medier i virksomheden.

Undervisningen består af oplæg med praktiske eksempler og diskussion.
Deltagerne skal medbringe computer, og der vil også være hands on-elementer.

Varighed: 2 dage

Sted: MBK, Pilestræde 61, 1112 København K.

Tidspunkt: 1.-2. februar 2018

Pris: 5990 kr. ekskl. moms

Prisen omfatter undervisning, undervisningsmaterialer og frokost, kaffe, te og vand i løbet af kurset.

TILMELDING

Send os en mail.

Kontakt os også, hvis du har brug for flere oplysninger om kurset.

Din tilmelding er bindende, når du har modtaget besked om, at du er optaget, men selvfølgelig kan du komme i en situation, hvor du må melde fra. Hvis det sker mere end fire uger før kursets start, koster det en administrationsafgift på kr. 1000. Ved afbud mindre end fire uger før kursets start opkræver vi – uanset grunden – den fulde pris.

Hvis du har tilmeldt dig privat – dvs. at du selv og ikke din arbejdsplads skal betale – har du dog 14 dages fortrydelsesret, jf. Forbrugeraftaleloven. Herefter er din tilmelding bindende.

Om underviserne:

Lars Østergaard er Social Media Manager og sidder til dagligt hos Kræftens Bekæmpelse. Her arbejder han med alle sociale platforme hvor han både laver strategisk og praktisk arbejde, internt og eksternt. Derudover fungerer han som rådgiver for medarbejdere i organisationen, så der holdes en nogenlunde rød tråd i de mange afdelinger og kampagner, der kredser om Kræftens Bekæmpelse.

Mie Falkenstrøm er Creative Strategist hos Universal Music Danmark, hvor hun beskæftiger sig med digitalt indhold, brandopbygning, kreative kampagner og sociale medier. Det gør hun på Universal Music Danmarks egne kanaler på sociale medier, såvel som til danske artisters kanaler på sociale medier.
Mie mener, at du for at kunne formidle på sociale medier, skal forstå målgruppen og deres digitale brugsmønstre – og vil du udnytte platformene helt optimalt, skal du være opdateret på de seneste tendenser. Det gælder uanset, hvilken branche du beskæftiger dig med. Mie har arbejdet med sociale medier gennem de seneste seks år, og digitalt gennem de sidste otte år.